Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
VDT také na facebooku:
Banner
Odběr novinek e-mailem:
English (United Kingdom)Čeština (Česká republika)
plaque

10.7.2011  1. etapa  MOSKVA > LIPETSK   572,75 km (spoj. 311km + 261km RZ)

Dnešním dnem se rozjel třetí ročník Silk Way Rally, kterou organizátoři presentovali na Rudém náměstí jako druhý nejvýznamnější závod na světě. Nutno dodat, že k tomuto jim ještě kousek chybí. První etapa ukázala, že tato rally nebude patrně lehkou záležitostí. Hlavní favorité měli velké problémy hned v úvodu soutěže. 2,5 hod ztratil Peterhansel, když nabral vodu na brodu a musel opravovat elektorinstalaci svého MINI. Prioritní jezdci navíc musí jet na jednom vzorku pneumatik, který zvolili podle následných pískových etap. Blátivá první etapa jim tedy zákonitě přinesla problémy. (X-Raid)


Zapletal skončil na 20. kilometru pro poruchu na motoru. Mikula měl problémy s vodou, defekt a přestaly mu fungovat stěrače, které musel delší dobu opravovat. Pelc jel poměrně svižně a kdyby ho nezdrželo uvíznutí v brodu, byl by na tom jistě ještě lépe. Bez problémů se první etapou protáhli slováci Ulrich s Ulrichovou na Nissanu, stejně jako v jejich kategorii T2 nováček v CCR Kašpárek na Mitsubishi. Honda musel spolknout několik hořkých pilulek. Poprvé, když se mu vysypal přední diferenciál. Jenda Tománek se změnil v mechanika a vymontoval kardany a přední poloosy. Se značným zpožděním pak posádka Vinland Dakar Teamu pokračovala jen na zadní pohon. Do cíle speciálu zbývalo ještě 260 km, avšak spatřit cíl vlastní silou se úplně nepodařilo pro poruchu převodovky a tak bylo Isuzu dotaženo do bivaku na laně. V současnosti se na všech vozech pilně pracuje. Všechny české vozy jsou ve hře se startovními časy do druhého dne.

honda 

foto: M. Chytka

11.7.2011  2. etapa  LIPETSK > VOLGOGRAD   849,69 km (spoj. 364km + 484km RZ)


Druhý den byla na programu nejdelší etapa z Lipensku do Volgogradu. Na začátek dlouhý přejezd a potom na SS první písek. Některé úseky připomínaly slovenskou Senici. Na trase se s přibývajícími kilometry začaly zvyšovat rozestupy a odpadávat vozy. V devět večer bylo v bivaku pouze 38 vozů. Na volgogradském letišti byla dlouhá noc. Mikulu táhla asistenční tatra, neboť se dostavil staronový problém s řídící jednotkou. Tomáš Kašpárek platil nováčkovskou daň. Několikrát kope a do bivaku přijíždí po půlnoci. Na doprovodné tatře se při přejezdu do Volgogradu vyskytne technická závada a tak se i příjezd servisního kamionu zdrží. Asistenční tatra jede bez problémů a plní účel rychlé asistence, v daném případě už jen pro dva vozy. (Hondovo Isuzu do 2.etapy soutěže nenastoupilo) Přijíždí však dříve, než závodní vozy týmu.

svob mikula

foto: M. Chytka

12.7.2011  3. etapa  VOLGOGRAD > ASTRAKHAN    589 km (spoj. 148km + 432km RZ)


Mechanici pracují na vozech až do rána a pro přetrvávající problémy Mikulovy Toyoty, tento odevzdává kartu na startu speciálu a závod pro něj také předčasně končí. Pomůže ještě Tomášovi Kašpárkovi, který udělal kotrmelec hned po startu. Po drobných úpravách Tomáš pokračuje, ovšem několik desítek km před cílem se Pajero zastavuje. Tým řeší problém, co s vozem a posádkou. Letos jsou pořadatelé nekompromisní a nedovolí posádce dojet za penalizaci po servisní trase a následující den pokračovat.
 

Pelc jede svou písečnou premiéru a ve včerejší etapě několikrát kope. Po slibném začátku se postupně propadá, když mu jednou pomůže macíkova Liazka. Ulrich srdnatě bojuje se slabším nissanem a ve včerejší etapě mu nejprve vypadne kardan a následně se vylomí zub na trojce. Dnes pokračuje s omezenou volbou převodovky, ale speciálku si pochvaluje. Pelc vylomil rameno a poškodil blatník. Výměnou se zdržel, nyní je auto opět v kondici.

Z původních pěti českých účastníků v automobilové kategorii, tak po 3 etapě soutěže pokračuje dál pouze manželská posádka Pelcových na Sládkově Hummeru H3 Evo 1.

kasparek
foto: M. Chytka

Pro Rally-raid.eu z Astrakhanu 12.07.2011

MCH